Det jag söker hos en Ponny/Häst!

Allmänt, stallet / Permalink / 0
Hejsan,
Idag tänkte jag berätta om det jag söker hos en ponny.
~
Jag vill ha en ponny som är ganska pigg av sig som man inte behöver sitta och skänkla på hela tiden. Den ska ha en egen motor och jag bromsar häldre en att sitta och skänkla!
~
Den ska vara mjuk i munnen och kunna ge efter för tygeltagen. 
~
Jag vill ha en ganska nätt häst eller åt det hållet för jag är inte så förstjust i grova hästar (det är absolut inget fel på grova hästar men dom passar bara inte mig riktigt). 
~
Den ska gilla att arbeta och ska gilla att hoppa. 
~
Den ska kunna vara på tävlingar och andra ställen.
~
Den ska inte hålla på att stegra sig, bocka eller sparka bakut. Och inte bitas.
~
Den ska kunna stå både på box och lösdrift. Och kunna gå med andra hästar.
~
Ska kunna ridas ut både ensam och i grupp.
~
 
 
Jag tror att det var allt:) Hoppas ni gillade det.
 
xoxo Emma:)
Till top