Riktig usel ridning igår:(

Allmänt, ridlektion / Permalink / 0
Hejsan,
Igår på ondsdags ridningen så red jag Lavendel. Vi hade hoppning.
Asså Lavendel var verkligen inte sig själv igår. Hon var jätte seg, och sur. Hon brukar ju vara jätte pigg och speciellt vid hoppningen (Fast vi skuttade mest) fast nu när vi skulle hoppa ett kryss på diagonalen så stannade hon nästan. Man såg att hon inte tyckte att det var något kul.
Det är inte alls den Lavendel jag känner. 
Pluss att hon har fått en ny sadel så det kan ju faktiskt vara därför men ändå...
Faktiskt så tycker jag inte att onsdags lektionen är så rolig längre. Jag tycker dom är ganska lätta och vi galopperar inte så mycket utan travar mest. Jag tycker torsdagarna är roligare och jag utväcklas mer då.
sååå besviken... :(
 
Fast aja, imorgon är det fredag och då ska jag och Ida sova över. Jippie:)
 
xoxo Emma:)
 
 
Till top